sâmbătă, 7 martie 2009

luna femeilor

Conventionalismul zilei de 8 martie ne intoarce intotdeauna nu numai la gestul prin kare aratam ka pretuim femeia din viata fiekaruia-indiferent ca ea este mama sau sotia-ci ne fake sa ne gandim,kiar in abstrakt,kum ar fi fost lumea fara femei?!?Imposibil de imaginat,nu?...Sunt femeile oameni sau nu?A fost konsiderata de-a lungul vremii knd ispita diavolului,knd mireasa lui Iisus,knd eroare a naturii,dar indiferent de rolul pe kre l-a avut in societate de-a lungul istoriei-bucatarie-copii-biserica-femeia nu doar ka a generat razboaie duse de barbati, ci a luptat ea insasi pentru rekunoasterea drepturilor ei.
Asadar,mie mi se pare ca ea este cu atat mai puternica decat un barbat cu cat el a primit totul de la inceput, iar a trebuit sa cucereasca.Din pakate,Napoleon-eroul meu din istorie,m-a dezamagit cu misoginismul lui,parerile lui despre femeie fiind unele dintre kele mai limitative la adresa femeii,cel putin in punktul in kre prevedea k, in kazul in kare barbatul isi surprinde femeia in timpul unui adulter,o poate omori.De ce n-am beneficiat noi de un asemenea privilegiu???Orikum,n-ar fi fost dkt inka un argument pt a ne demonstra kapacitatea de-a ierta,de-a iubi in kontinuare si de-a arata k noi DAM viata,nu o luam!Poate asa se explica de ke bisericile sunt pline de femei, iar inchisorile sunt pline de barbati!
Simone de Beauvoire spunea "nu te nasti femeie, ci devii", iar slabiciunea ei kre a fakut`o sa`i ierte lui Sartre toate aventurile,unele chiar avute ku studentele ei mi-a intrarit inka o data konvingerea k NIMIC NU E CUM PARE.
In 2009 femeia si-a kapatat nu doar dreptul sa voteze,ki in unele tzari chiar sa konduka sau sa numeaska barbatzi,de-a fuma,de a conduke singura propria afacere,de a decide ptr ea si ptr ceilalti.
Si mie imi plake sa fiu libera,insa,in acelasi timp,mereu mi-am spus k cel mai mult pe lumea asta mi-ar placea sa fiu mica intr-o mana mare. Cred ka in esenta, fiekare femeie, indiferent kat de puternika ar fi si kapabila sa-si ghideze propriul sau destin, nu se simte "completa" dekat in raport ku un barbat. Este o interdependenta in fata kareia, de kele mai multe ori, femeia renunta la kariera ei pt el. De fapt, renunta pentru iubire.
concluzia e una...femeia, desi s-a revoltat la-nceput impotriva barbatului, a sfarsit prin a-l iubi. Iar el ar trebui sa-si aminteaska asta nu doar o data pe an!Caci intre timp...am kucerit si dreptul de-a ne pierde rabdarea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu